BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, July 31, 2011

seindah taman memori..

okeys!!!i ase nak continue my story yng tak abes2..agaknye daa olmost 3 month kot i tinggalkan story tue..klu i smbung lepas nie..ase x kne jewp..sorry laa ek..nie p0wm ingt2 lpe daa~hehhehehe..ingt nak uat novel but pk2 for the permulaan..i guess..i should start from daa bottom..so stat with cerpen..but i dunno how..if u guys read this n have a story to sare..or wanna put a comment n try to improve mine..pliz do so!!!! i really h0pe that u guys could help me!!!!thankie dokie chinggu!!!!=)


c0ntinue daa st0ry~


eiiiiii...sesedap hati hang je kan kate cheq gi peluk hang..kalu laa hant sehensem~.........." alia terdiam melihat seorang jejaka kacak dari arah bertentangan menuju ke arah mereka...
"ensemnye mamat tue..kalau laa cheq terpeluk dia..indahnye dunia cheq.." monolog alia sendirian namun masih bisa kedengaran di cuping telinga haiqal...
nak termuntah haiqal dibuatnye...

alia cepat2 melarikan pandagannye apabila lelaki itu datang berhampiran dengannya... 
haiqal juga terhenti dari mengajuk mimik muka yang seakan2 ingin termuntah lantas menundukkan sedikit kepalanya seakan2 menunjukkan tanda hormat kepada pihak atasan..
lelaki yang dikagumi kekacakannya itu menyapa mereka berdua..
"nie ada apa2 masalah ker???saya tengok macam ade kucing jumpa tikus je???
sebagai seorang doktor..awak berdua perlu menjaga etika dan perlakuan awak dihadapan khalayak ramai!!! saya tidak suka melihat anak buah saya bergaduh ditempat am!!!!"
sapa dr. zai dengan tegas..namun dalam ketegasan beliau masih terserlah keramahan beliau..

"maaf dr. zai..kami bukan sengaja untuk bergaduh cuma ada sedikit kesalahfahaman berlaku sebentar tadi.. saya harap dr zai..dapat memaafkan kami..kami janji kami x kan mengulangi perbuatan kami lagi..dan kami juga akan cuba menjaga etika dan peradaban kami ditempat kerja" balas haiqal dengan dialek bandar...
alia sedikit tergelak melihat dialek itu...
akibatnye..sume memandang alia dengan wajah kehairanan..seakan2 alia menyindir kata maaf haiqal itu...
alia perasaan akan tindakannye cepat2 meminta maaf dan permisi dari tempat kejadian..
alia malu dengan tindakannye kerana dia sedar dia telah memalukan dirinya di hadapan pihak atasannya..
alia mengosok-gosok pipinya yang dianggap blushing memikirkan jejaka hensem yang membuat dia tergamam itu adalah pihak atasannye sendiri..
"ensemnye dr tadi...alangkah indahnye law dr tadi dpt bina istana cinta dengan ak!!!"
pikir alia sendirian!!!!

tidak disangka-sangka alia melaporkan diri kepada dr yang tersempak dengannye sebentar tadi..
seperti yang diidamkan oleyh alia..dr zai juga telah menjadi supervisor atau mentor kepada alia..alia tersenyum sendirian..
tapi mood yang disangka romantis itu melesat serta berubah menjadi menjengkelkan apabila haiqal juga adalah mentee kepada dr zai...mereka diletakkan dibawah unit pembedahan am!!!!!

**************

"fuhhhhhhhhhh!!!!!!letihnye..tak ampai sehari lagi p0wm rase macam nak fhengshan daa cheq..ishhkkk..x leyh lagu nie..cheq harus sabaq..klau x..cheq xkan jadi dr yang berkaliber..sabaq..sabaq..sabaq na!!!"
nasihat alia pada dirinya sendiri apabila memikirkan dia kesibukannya di unit pembedahan..
memang tidak menang tangan kalau ditempatkan diunit itu kerana unit itu sangat dikenali sebagai unit paling sibuk diabad ini...

baru sahaja alia merehatkan badannnya serta ingin manjamah sekeping roti tiba2 alia dipanggil untuk merawat seorang pesakit yang mengalami hernia!!!! dia ditugaskan bersama haiqal..
oh kelam sebentar dunia alia...

nak rest jap..then bru boleyh smabung blek..hehhehehe

0 comments: